رفتن به محتوای اصلی
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم تشریح کرد؛

از جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان تا هدایت مسافران به کمپ‌های اسکان نوروز/فعالیت 250 نفر برای انتظام بخشی در شهر

مطلب بدون عنوان 665
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، اقدامات کمیته انتظامی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری در ایام نوروز 1402 را تشریح کرد.

احمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهم فعالیت‌های کمیته انتظامی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم در ایام نوروز 1402، اظهار کرد: نخستین اقدام این کمیته انتظام بخشی بوستان‌ها به‌منظور جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در نقاط غیرمجاز شهری در راستای ایمنی و سلامت مسافرین و زائرین است.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی به‌منظور ایجاد هماهنگی با فرماندهی پلیس شهرستان قم انجام‌شده است، مطرح کرد: در بوستان‌های قم نظارت ویژه‌ای به‌منظور کاهش تخلفات، سد معبر خودرویی، دست‌فروشی و ... خواهیم داشت.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم بر لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: نظارت و جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار، معتادین و ... توسط اکیپ‌های پیاده، سواره و موتوری دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های خاصی در راستای جمع‌آوری و تحویل متکدیان به اکیپ‌ها ارائه‌شده است، عنوان کرد: متکدیانی که جمع‌آوری می‌شوند، به مرکز غربالگری که توسط شهرداری در سالیان گذشته آماده‌شده است، انتقال داده می‌شوند و در 24 ساعت غربالگری شده و تعیین تکلیف می‌شوند.
شفیعی با تأکید بر اینکه قم نسبت به دیگر کلان‌شهرها وضعیت مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: همچنین با تمهیداتی که اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز نسبت به سالیان گذشته وضعیت بهتری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های کمیته انتظامی شهرداری متشکل از 250 نفر است، اذعان کرد: این افراد در سه شیفت متناسب با وظایف و مأموریت‌های خود در سطح 8 منطقه فعالیت دارند.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه این اکیپ‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی در بوستان‌ها را نیز بر عهده دارند، یادآور شد: در صورت مشاهده مواردی ازجمله سگ گردانی و بدحجابی در بوستان‌ها، تخلف انجام‌شده به مراجع ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه به‌منظور رفع سد معبر نیز نظارت لازم داریم، اضافه کرد: باتوجه به حضور پرتعداد زائرین در قم، شاهد حضور دست‌فروشان شهرستان‌های هم‌جوار به قم هستیم.
شفیعی با بیان اینکه نظارت‌ها ادامه دارد تا در ایام نوروز امسال شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم، ابراز کرد: هماهنگی با مقامات قضایی و نیروی انتظامی انجام و احکام خاص در راستای رفع تخلفات شهری اخذشده است.
وی با بیان اینکه با افرادی که خارج از چارچوب قوانین اقدام کنند، برخورد قانونی خواهیم داشت، اظهار داشت: همچنین هدایت و راهنمایی زائرین و مسافرین نیز توسط اکیپ‌های سیار در سطح شهر به محل‌های اسکان نوروزی انجام می‌شود.
شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: تمام افراد فعال در این کمیته از 15 اسفندماه 1401 تا 15 فروردین 1402 در سه شیفت در حال خدمت‌رسانی هستند.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/n9NO